First kiss

Program Zmodeler používám k vytváření a úpravám aut do hry Richard Burns Rally. Dá se stáhnout z webu výrobce (http://www.zmodeler2.com/?mode=downloads), kde jsou pochopitelně i manuály a různé návody a vzory modelů. Jelikož ale angličtina občas znesnadňuje "tvůrčí proces" při modelování, založil jsem si tento blok :-) jako poznámkový, pro inspiraci a připomenutí některých postupů. A jestli to ještě někomu pomůže...
Takže, Zmodeler vypadá při otevření asi takhle:
Zmodeler
Nahoře vidíme klasickou nabídku, z níž asi nejdůležitější je "Optioins", kde se dají nastavit mimo jiné i klávesové zkratky. Ikonky pod ní slouží k základnímu nastavení programu a práci se soubory: zleva import, export, zašedlá nabídka historie, material editor, správa souborů, primitiva, úrovně (manipulátory, body, hrany, polygony a objekty), nastavení orientace (World, Local, Screen) a os XYZ, přichytávání a skeletony. Čtyři okna pod nimi jsou hlavní pohledy programu s možnostmi zobrazení 3D, Front, Left, Top, Back, Right, Bottom, User, Perspective a UV Mapper. Úplně dole pak okno hlášení událostí a stavový řádek s ikonou SELECTED MODE. Vpravo je okno nástrojů a prohlížeč objektů (F12 ho zvětší na celou výšku okna).

Komentáře